۞ حـدیـث روز :
شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛ ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‏افزاید و گناهان را پاک می‏کند و آن ماه برکت است. (بحارالأنوار، ج 96، ص 340، ح 5 )

موقعیت شما : صفحه اصلی » سایپا
  • شناسه : 646
  • 15 جولای 2022 - 12:49
  • 272 بازدید
  • ارسال توسط :
همكاری سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای تولید موتور هیبریدی شاهین

همكاری سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای تولید موتور هیبریدی شاهین

در راستای ارتقاء کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا، همكاری مشترك سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای تولید موتور هیبریدی شاهین طی مراسمی با حضور معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا آغاز شد.

مدیرعامل گروه سایپا در این مراسم با اعلام آمادگی سایپا برای بهره گیری از اندیشه ها و طرح های دانش بنیان مراكز دانشگاهی و وزارت علوم در زمینه خودروسازی و قطعه سازی گفت: دانشگاه های ایران اسلامی بالاترین مراكز دانش بنیان هستند و ارتباط صنعت و دانشگاه باید به صورت دوطرفه برقرار شود، از این رو سایپا آمادگی دارد میزبان دانشگاهیان باشد تا در راستای حل مشكلات صنعت خودرو و بهره گیری از دانش و تخصص مراكز دانشگاهی ارتباطات دوطرفة مؤثر به نحو مطلوبی شكل بگیرد و جریان داشته باشد.

محمدعلی تیموری با اشاره به اعلام نارضایتی مقام معظم رهبری از كیفیت خودرو در روزهای آغازین مسئولیت خویش در سایپا و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: اگر بخواهیم كیفیت محصولات را افزایش دهیم نمی توانیم بدون اتكاء به مراكز دانش بنیان، كیفیت را ارتقاء دهیم و باید مراكز دانش بنیانی در بطن كار و تولید قرار بگیرند و در زمینه مسایل جاری و آینده به صنعت خودرو كمك كنند.

او تصریح كرد: باید شرایط بازار در محصول خودرو طوری باشد كه مراكز دانش بنیان و سرمایه گذاری ها در مسیر تولید اقتصادی قرار گیرند ، اینكه برای طراحی و تولید یك محصول جدید طی سه سال سرمایه گذاری، خط تولید آن محصول راه اندازی شود و در نهایت تیراژ تولید پایین باشد به هیچ عنوان تولید اقتصادی صورت نگرفته است.

تیموری اظهار کرد: ریل گذاری نظام جمهوری اسلامی در زمینه بهره گیری از فناوری های هسته ای بسیار درست و به جا بوده است و این ریل گذاری كمك می كند كه صنعت خودرو در مسیر تولید خودروهای برقی، هیبریدی و دانش بنیان شدن حركت كند.

مدیرعامل سایپا تصریح كرد: انتظار داریم كه دانشگاهیان دانش فنی خود را در اختیار خودروسازی قرار دهند و در این زمینه مركز تحقیقات سایپا و شركت مگاموتور به عنوان مراكز دانش بنیان سایپا، آماده هرگونه همكاری با دانشگاه ها در تمام زمینه ها هستند.

در ادامه، دکترعلی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در راستای بیانات مقام معظم رهبری برای افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل به کمک خودروسازان آماده ایم تا توان فنی و مهندسی دانشگاه‌های کشور را در اختیار این صنایع قرار دهیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اضافه کرد: با تعامل صورت گرفته با شرکت سایپا، این شرکت با سطح دانش فنی دانشگاه‌های ما آشنا و زمینه امضای این تفاهم نامه مهیا شد .

خطیبی افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از لحاظ دانش فنی و مهندسی، ظرفیت بالایی دارد و یکی از دانشگاه‌های خوب ما در این حوزه است و همکاری با این دانشگاه می‌تواند زمینه همکاری با سایر دانشگاه‌ها را فراهم کند.

او گفت: ظرفیت علمی کشور در هر جایی که وارد شده درخشیده است، از موشک گرفته تا واکسن. خوشحالیم که این موضوع در شرکت سایپا اتفاق افتاده تا ظرفیت علمی‌مان استفاده شود و بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار شما خواهیم بود. خواهشمندم که کار رها نشود و در وزارت علوم روی این قضیه جدی هستیم.

بهرام عزیزالله گنجی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم گفت: از سخنان مدیرعامل گروه سایپا در این جلسه به وجد آمدم به این دلیل كه مدیری در رأس شركت سایبا است كه دانشگاه را به درستی درك می كند.

او افزود: از اینكه مسئولینی از صنایع جایگاه خطیر دانشگاه را به درستی درك كردند، امیدواركننده است و بسیار خرسندم كه این وفاق بین سایپا و دانشگاه نوشیروانی بابل اتفاق افتاده است و از اعتماد سایپا به این دانشگاه قدردانی می كنم.

دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این مراسم گفت : .دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از موفق ترین دانشگاه های کشور در حوزه صنعت و مباحث پژوهش و فناوری است و همیشه در رتبه بندی  های تایمز و رتبه بندی های معتبر دیگر دانشگاه صنعتی بابل جزو اولین هاست و شرکت سایپا انتخاب خوبی انجام داده و امیدوارم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها خودرو و سوخت فسیلی را تبدیل به خودروی هیبریدی کنیم و باید در راستای موتورهای برقی  و خودران تلاش کنیم.

او گفت: توجه به پتنت و ثبت اختراع هم موضوع مهمی است و تویوتا روزانه حدود ۹ ثبت اختراع دارد و این عدد  در کشورمان به شدت پایین است و امیدواریم که ایران خودرو و سایپا در این بخش به ویژه در بخش پتنت خارجی و اروپا وارد شوند.

خیرالدین در پایان افزود: در بحث سامانه نظام ایده ها و نیازها خواهشمندم که سایپا بتواند نیازهای مدنظر خویش را در سامانه وارد کند تا بتوانیم از ظرفیت های پارک های علم و فناوری و شرکت های فناور، دانش بنیان و دانشگاه و پژوهشگاه ها استفاده کنیم. حدود ۱۸ پژوهشگاه ملی، ۱۳۰ دانشگاه، بیش از ۸۰ هزار هیئت علمی داریم که سایپا می تواند از این ظرفیت استفاده کند. اعتقاد دارم که بحث فناوری و نوآوری یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است و در وزارت علوم خدمت شما هستیم تا با کمک یکدیگر مشکلات حوزه خودرو را رفع کنیم.

 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.