معرفی شهد ا » » شهيد والامقام محمدرضا فروغي

شهيد والامقام محمدرضا فروغي

تعداد بازدید

1085 بازدید

محل خدمت

کلید واژه ها

توضیحات

ولادت :۱۳۳۷/۱۱/۱۴
محل خدمت : ( پارس خودرو)
تاریخ جانبازی :۱۳۶۱ خرمشهر
تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۴/۱۷

خلاصه زندگی نامه:
درتهران به دنیا آمد و بعد از سپری کلاس اول به اصفهان زادگاه مادری مهاجرت کرد و تا ششم ابتدائی در اصفهان ماند. دوباره خودش به تنهای برای کمک خرج خانواده وکار کردن به تهران آمد و پیش پدربزرگ خود زندگی می کرد.

روزها کار می کرد وشب ها درس می خواند تا سال ۵۵ جاهای مختلف کار کرد تا با عنوان برق کار به استخدام #پارس_خودرو درآمد. بعد از انقلاب که از شرکت ماموریت گرفت و با جهاد سازندگی همکاری می کرد و با شروع جنگ از پایگاه مقداد به جبهه رفت و چند روز قبل از عمليات آزاد سازی خرمشهر مجروح شد.

دربیمارستان بود که خبر آزادی خرمشهر را شنید در این مجروحیت ایشان از ناحیه فک و پا ترکش خورده بود و نصف دندان هایش را از دست داده بود که بعد از چند ماه با بهبود نسبی ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد.

همزمان در سال ۶۳ بعد از به دنیا آمدن اولین فرزندش دوباره با اثابت ترکش به ناحیه سر مجروح و یک ترکش غیر قابل جراحی در سر ایشان به یادگار ماند. سردردهای شدید موج گرفتگی ولمس شدن قسمت راست بدن را همیشه همراه خود داشت.

در سال ۶۵ دومین فرزند به دنیا آمد و به دلیل علاقه به حضور در جبهه با همین وضعیت مجروحیت به عنوان نیروی پشتیبانی اعزام شد و این ترکش کم کم محمدرضا را از پا در آورد و در ۱۷ تیر ۱۳۶۷ جسم زمینی ایشان تاب نیاورد و روح پاکش به همرزمان شهیدش پیوست.