۞ حـدیـث روز :
شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛ ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‏افزاید و گناهان را پاک می‏کند و آن ماه برکت است. (بحارالأنوار، ج 96، ص 340، ح 5 )

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسلایدر » ایران خودرو
  • شناسه : 6426
  • 16 اکتبر 2022 - 12:52
  • 219 بازدید
  • ارسال توسط :
پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت مادر و همسر شهیدان باغیانی

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت مادر و همسر شهیدان باغیانی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم معصومه پورکارگر تفت، مادر شهیدان محمدحسین و علیرضا و همسر شهید والامقام محمود باغیانی را به خانواده ایشان تسلیت گفت.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم معصومه پورکارگر تفت، مادر شهیدان محمدحسین و علیرضا و همسر شهید والامقام محمود باغیانی تصریح کرد: این مادر و همسر فداکار به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) و در سایه آموزه‌های بلند اسلام، گوهر وجود خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز نمود و در دفتر زرین شهادت و ایثار یادگارانی درخشان و ماندگار بر جا گذاشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت حاجیه خانم معصومه پورکارگر تفت، مادر بزرگوار شهیدان «محمدحسین و علیرضا» و همسر شهید والامقام «محمود باغیانی» موجب تألم خاطر شد.
این مادر و همسر فداکار به تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و در سایه آموزه‌های بلند اسلام، گوهر وجود خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز نمود و در دفتر زرین شهادت و ایثار یادگارانی درخشان و ماندگار بر جا گذاشت.
اینجا مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با شهیدان گرانقدرش و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

معصومه پورکارگر تفت مادر شـــهیـدان «محمدحسین و علیرضا» و همسر شهید «محمود باغیانی» به شهدای خود پیوست و پیکر ایشان پنجشنبه ۲۱ مهرماه از مقابل مسجد ولیعصر (عج) در محله بنی هاشم تشییع شد و در گلزار شهدای بهشت زهرا تهران (س) در جوار همسر و فرزندان شهیدش آرام گرفت.

محمود باغیانی همسر مرحوم پورکارگر نوزدهم آبان ماه سال ۱۳۱۰ در شهر تفت استان یزد متولد شد و ۳ فروردین ماه سال ۱۳۶۳ به شهادت رسید.

همچنین علیرضا باغیانی ۲۱ بهمن ماه ۱۳۴۲ در همدان زاده شد و پس از حضور در جبهه ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید. پس از آن محمدحسین باغیانی ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۵در تهران به دنیا آمد و روز ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در جبهه به شهادت رسید.

شایان ذکر است شهیدان محمدحسین و علیرضا و محمود باغیانی (پدر شهیدا باغیانی) از پرسنل شرکت محورسازان گروه صنعتی ایران خودرو و از شهدای والامقام قشر کارگری تهران بزرگ بودند.