۞ حـدیـث روز :
شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛ ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‏افزاید و گناهان را پاک می‏کند و آن ماه برکت است. (بحارالأنوار، ج 96، ص 340، ح 5 )

موقعیت شما : صفحه اصلی » نگارخانه
  • شناسه : 860
  • 27 جولای 2022 - 11:40
  • 279 بازدید
  • ارسال توسط :
اینفوگرافیک + پنجم مرداد ماه، سالروز عملیات خیبرشکن و غرورآفرین مرصاد

اینفوگرافیک + پنجم مرداد ماه، سالروز عملیات خیبرشکن و غرورآفرین مرصاد

عملیات مرصاد؛ پاتک نیروهای نظامی ایران در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان، با رمز «یا علی» برای مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد.

۴ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، ارتش بعث صدام توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته و در یک تهاجم تازه به ایران حمله کرد. بعثی‌ها توانستند تا ۳۰ کیلومتری خرمشهر پیشروی کنند منافقین نیز که پایان جنگ را به ضرر خود می‌دیدند و هر لحظه احتمال می‌دادند بعد از جنگ، جایی در کنار صدام نداشته باشند، طـرح عملیات «فروغ جاویدان» را کلید زدند.

۵ مرداد ۱۳۶۷، عملیات مرصاد؛ پاتک نیروهای نظامی ایران در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان، با رمز «یا علی» برای مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد.

فرماندهی عملیات بر عهده کسی نبود جز «شهید سرافراز سپهبد علی صیاد شیرازی» که با تدابیر وی، مجاهدین خلق شکست سنگینی را متحمل شدند.

 

نوشته های مشابه