معرفی شهد ا » » شهید اسماعیل صفدری
IMG_20220620_104234_576
IMG_20220620_104234_576شهید-اسماعیل-صفدری-۲-۱۱۰۰×۷۰۰

شهید اسماعیل صفدری

شهيد گرانقدر اسماعيل صفدري در برابر مشكلات و دشواريهاي زندگي بسيار مقاوم و استوار بود و نسبت به مسائل انقلاب اسلامي حساس، و همواره به عنوان يك مسلمان متعهد از پذيرفتن مسئوليتهاي خطير واهمه اي نداشت و تمامي خطرات را با آغوش باز مي پذيرفت.

تاریخ تولد

1323

محل تولد

شاهرود

وضعیت تاهل

متاهل – 2فرزند

شغل

سرپرست حمل و نقل

تاریخ شهادت

1361

نحوه شهادت

ترور منافقین

تعداد بازدید

657 بازدید

محل خدمت

کلید واژه ها

/ /

توضیحات

شهید اسماعیل صفدری در سال ۱۳۲۳ در خانواده ای مذهبی، مستضعف، در شهرستان شاهرود دیده به جهان گشودو پس از گذراندن تحصیلاتش تا مقطع دوم متوسطه از ، آنجا که زندگی خود وخانواده اش با سختی و و مشکلات زیادی همراه بود، موفق به ادامه تحصیل نگردید.

و جهت کمک به خانواده بعنوان راننده وارد ارتش شد. اما روح و روان و ایمان مقاوم او با نظام استکباری و ضد بشری حکومت ستم شاهی، هرگز سازگار نداشت و سرانجام بعد از چند سال کشمکش و حتی به زندان رفتن، در سال۱۳۵۲ موفق به خروج از ارتش رژیم ستم شاهی گردید.

وی چندین سال در شرکت اتوبوسرانی مشغول بکار بود و در سال ۱۳۵۷ در شرکت پارس خودرو، استخدام شد. با شروع قیام ملت کشورمان علیه رژیم آمریکائی شاه به صفوف منسجم و با عظمت انقلابیون پیوست و در کنار امت شهیدپرور به فعالیتهای چون، پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) و حضور در راهپیمائی ها و تظاهرات خیابانی پرداخت. او بعد از پیروزی نهضت اسلامی نیز جهت حفظ دستاوردهای مقدس انقلاب و تداوم آن بسیار فعال و متعهد بود و نشانه بارز این ادعا، پذیرفتن مسئولیت بسیج نظامی مستضعفین در محل کار و زندگی و عضویت در حزب جمهوری اسلامی در آن زمان پرحادثه و حساس از سوی ایشان می باشد.

با شروع جنگ تحمیلی از طرف رژیم کافر و خودفروخته صدام در عراق، اسماعیل با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، گام مثبت دیگری در جهت پاسداری از نظام ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران برداشت و از این امتحان الهی نیز بسلامت بیرون آمد و از آنجائیکه دشمنان قسم خورده اسلام بقاء و حیات ننگین خود را در ایجاد تفرقه و جدائی بین امت آگاه و مبارز و آزاده ایران اسلامی میدیدند، بمنظور ایجاد رعب و وحشت در قلوب مردم و پس زدن نیروهای مومن و مخلص از صحنه مبارزه، با دست منافقین مزدور و پلید در یکی از ایام خردادماه سال ۱۳۶۱ او را بههمراه خواهر و داماد و خواهرزاده معصوم یکساله اش که همگی در آن شب مهمان او بودند، بصورت فجیع در منزلش به شهادت رساندند و با آتش کشیدن آنجا جنایت خود را کامل نمودند.

بدین ترتیب یاوری دیگر از خیل یاران امام و امت به لقاءالله پیوست و زندگی جاودانه و ابدی خود را در ظل رحمت بی انتهای ایزد منان آغاز نمود.